Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 4
af Rick Joyner

Troen er baseret på anerkendelsen af den, vi tror på. Det er at se Jesus som han er nu, ikke bare som han var eller som han vil være. Jesus sagde, at han er mannaen, der kom ned fra himlen. Han er livets brød. Han sagde i Matt. 4:4: "Der står skrevet: 'Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hvert ord, der udgår af Guds mund.'" "Hvert ord, der udgår" er nutid, ikke datid. Ligesom israelitterne var nødt til at samle frisk manna hver dag, må vi have nye møder med ham hver dag.

Jo mere vi ser på ham og ser ham, jo bedre vil vi lære og tro på ham. Jesus gjorde kun, hvad han så sin Fader gøre. Med andre ord så han konstant til Faderen for, hvad han skulle gøre. Når vi hele tiden ser på ham for at se, hvad han gør, kan vi også bruges til at udføre hans gerninger. Nøglen til at udføre hans gerninger er at se, hvad han gør.

Lad os beslutte at se på ham hver dag i alt. Når vi stræber efter ham på denne måde, vil vores hjertes øjne – vores åndelige øjne – begynde at åbne sig for at se ham og alt andet, som de virkelig er. Det er sand tro – at se ham. Når vi ser ham, indtager alt andet sin retmæssige plads i forhold til ham og hans formål.

For ved ham er alt skabt, både i himlene og på jorden, synligt og usynligt,
troner eller herredømmer eller herskere eller myndigheder – alt er skabt ved ham og til ham.

Han er før alle ting, og i ham holder alt sammen (Kolossenserne 1:16-17).

Ser vi ham som den, gennem hvem og for hvem alle ting blev skabt? I Efeserbrevet 1:10 får vi at vide om "opsummering af alle ting i Kristus, ting i himlene og ting på jorden." I alle ting kan vi se Sønnen, hvis vi leder efter ham. I alt, hvad der blev skabt, ser Faderen sin søn og ser efter sin søn i os.

Det ultimative formål, som vi er blevet skabt til og kaldet til, er at blive formet efter Kristi billede. Alt i vores liv, alt hvad der sker med os, er til dette formål. Vi bliver forvandlet til hans natur ved at se hans herlighed, og vi kan se hans herlighed i alt. Som Elizabeth Barrett Browning sagde: "Jorden er fyldt med himlen, og enhver almindelig busk brænder med Gud. Men kun den, der ser, tager skoene af."

Som vi får at vide i 2 Kor. 3:18: "Men vi alle, med utilsløret ansigt, der ser Herrens herlighed som i et spejl, bliver forvandlet til det samme billede fra herlighed til herlighed, ligesom fra Herren, Ånd."

Vi bliver forvandlet til hans billede ved at se hans herlighed, men vi skal gøre dette med et "utilsløret ansigt". Hvis vi har slør på vores ansigter, vil de fordreje hans herlighed. Så hvilke slør kunne fordreje ham? Fordomme og stolte meninger, hvoraf den vigtigste er at tænke, at Herren tænker som os, eller at tro, at vores meninger er hans meninger. Dette er en grundlæggende stolthed, der får os til at fordreje og fordreje ham.

Som vi får at vide i Esajas 55:8-9: "Mine tanker er ikke dine tanker, og dine veje er ikke mine veje," siger Herren. 'For ligesom himlene er højere end jorden, således er mine veje højere end jeres veje og mine tanker end jeres tanker.'

Hans kærlighed er ikke som vores kærlighed; det er langt højere. Når han siger: "Jeg er en jaloux Gud", er hans jalousi ikke som vores menneskelige jalousi, som for det meste er egoistisk.

Så hvordan kan vi fjerne slørene, der forvrænger ham? Vi vil se på dette i næste uge.

Til 5
OP